Ta chansen att dela dina forskningsidéer, få feedback och knyta nya kontakter!
Nu är det åter dags för Rf AnIvas uppskattade forskningsseminarium. Seminariet vänder sig till dig som är antagen på forskarutbildning och som är medlem i Rf AnIva. Syftet med seminariet är att doktorander tillsammans med handledare presenterar forskningsplan, nya resultat eller preliminära resultat för andra doktorander och handledare med intresse för forskning inom anestesi, intensivvård och postoperativ vård. Seminariet ger goda möjligheter för att få feedback på din forskning och bidrar till att skapa kontakter med andra doktorander med forskning inom anestesi, intensivvård och postoperativ vård.
Plats: Vårdförbundet, Adolf Fredriks Kyrkogata 11 Stockholm.
Tid: 31 mars kl. 12.00 – 1 april kl. 12.00.
Seminariet är ett lunch- till lunchmöte och på kvällen kommer vi att äta tillsammans och nätverka.
Anmälan skickas via e-post till forskningsradet@aniva.se senast den 1 mars 2025 med följande information
Namn
Klinik
Arbetsadress
Telefonnummer
E-post
Titel på presentation
Doktorand
Handledare
Allergi eller specialkost:
Om både doktorand och handledare deltar skickas en anmälan per person
Upplägg
Inför seminariet önskar vi att du skickar en kort sammanfattning av projektet (ca 2-3 sidor) tillsammans med några frågor som du vill diskutera. Bifoga även den presentation som du ska presentera på seminariet. Materialet skickas senast den 25 mars kl. 08.00 till forskningsradet@aniva.se. Utifrån våra tidigare erfarenheter är det bra om deltagarna får ta del av sammanfattning och frågor i förväg. Vi kommer därför skicka ut sammanfattningen till alla inför seminariet, om du inte vill att vi skickar ut det så meddela detta när du skickar in din sammanfattning.
Under seminariet kommer du att presentera ditt forskningsprojekt följt av en gemensam diskussion i gruppen utifrån dina och gruppens frågor. Ca 15 min / presentation
Rf AnIva erbjuder doktorander som är medlemmar i föreningen 1000 kr som stöd för resa och boende. Skicka in bifogad blankett och kvitto (elektroniska) till treasurer@aniva.se för ersättning. Rf AnIva bjuder på lunch dag 1 samt fika och buffé. Egen dryck medtages till kvällen. Vi ser fram emot att alla deltar på kvällen, om du inte har möjlighet så meddela detta senast 12 mars då vi ska beställa maten. Lunch dag 2 är till självkostnadspris, meddela om ni inte deltar på luncherna, detta för bordsbeställning. Handledare som önskar får gärna medverka fysiskt om det inte är möjligt kommer det även finnas möjlighet för medverkan via länk.